Fins al concert de Swift a Madrid el 2024 queda molt de temps, però els efectes de la seva gira ja estan fent parlar en l’àmbit econòmic. Un informe de la Reserva Federal dels EUA l’assenyala com a revulsiu de l’economia estatunidenca, afegeix l’NBC.
Després que Swift oferís tres concerts el maig a la ciutat de Filadèlfia (Pennsilvània, EUA). la Fed apuntava: “Malgrat la lenta recuperació del turisme a la regió en general, el mes de maig va ser el més sòlid per als ingressos hotelers a Filadèlfia des de l’inici de la pandèmia, en bona part a causa de l’afluència de convidats als concerts de Taylor Swift a la ciutat”.
Prèviament, l’Administració de la ciutat de Cincinnati (Ohio, EUA) va valorar que el concert que fa oferir-hi la cantant va suposar 2,3 milions d’euros en beneficis per a l’hostaleria local en aquell cap de setmana, mentre que els beneficis dels hotels del comtat van ser de 4,7 milions d’euros.
Segons l’Oficina de Turisme de Cincinnati, “l’impacte econòmic que ha generat Swift és sorprenent, ja que els seus fans viatgen des de tot arreu per assistir als seus concerts, i omplen hotels, restaurants i atraccions locals. La influència de Swift en el turisme és un testimoni de la seva capacitat per captivar el públic i impulsar el creixement econòmic”.
Així mateix, altres ciutats de la gira The Eras Tour on Swift ja ha ofert els seus concerts informen dels mateixos efectes. L’Oficina de Turisme de Chicago va anunciar que la ciutat havia batut rècords d’ocupació hotelera coincidint amb el concert de l’artista que, per cert, va esgotar entrades (unes 68.000), cosa que s’ha repetit en altres ciutats destacades dels Estats Units, com, per exemple, a Boston.
D’altra banda, QuestionPro valora l’impacte econòmic de The Eras Tour en 4.000 milions d’euros en l’economia estatunidenca, essencialment, en el sector turístic, segons recull la CBC.