ECONOMIA

Les TIC sense sostre de vidre

Temps de Lectura: 5 minutos

Les TIC sense sostre de vidre
Avatar

CaixaBank

08 Maig, 2017


Des de 2010 se celebra el “Dia Internacional de les Nenes en les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC)”, una iniciativa que té com a objectiu la sensibilització destinada a promoure els estudis i les carreres en el camp de la tecnologia per a una nova generació de nenes i dones joves. L’estimació per als propers cinc anys és que hi hagi un dèficit de formació en milions de feines relacionades amb les noves tecnologies, i aquest dia vol ajudar a convertir aquest marc en una oportunitat per a les dones més joves.

CaixaBank va voler sumar-se a la iniciativa participant en la jornada “Girls in ICT day” organitzada per la UPC el passat 27 d’abril. A través d’una sèrie de xerrades, alumnes de secundària i batxillerat van poder observar de primera mà l’impacte que té la ciència i l’enginyeria en les nostres vides, i començar a considerar, com una possible sortida professional, la gran quantitat d’ocupacions vinculades a les TIC i en què caldran professionals ben formats, fins i tot en feines que avui encara no existeixen, però l’aparició de les quals s’intueix en l’horitzó.

“Del teclat a la veu”

La directora de Projectes Bancaris de Silk i experta en Internet, mòbils i innovació, Lourdes Mercadal, va intervenir en la jornada per fer un recorregut per la història de la tecnologia amb l’objectiu de mostrar a les noies com havia canviat tot en només 50 anys. “El primer correu electrònic va ser una fita, ja que va suposar l’inici d’una nova forma de comunicació a distància, mentre que els mòbils van portar la mobilitat de les persones”, va explicar Mercadal, la qual va destacar que “ara, som a l’inici de la 4a Revolució industrial, que es basa en tres pilars fonamentals: la intel·ligència artificial, l’Internet de les coses i les comunicacions 5G. La combinació d’aquests tres elements donarà lloc a nous productes i serveis que canviaran novament la nostra realitat”.

Al Mobile World Congress (MWC) es van poder veure ja alguns exemples de com podria ser aquest nou escenari: cotxes autònoms, assistents virtuals, realitat augmentada, robots… però “només un 21% dels assistents i, encara pitjor, només 4 dels 45 ponents eren dones. I és al MWC on s’està dibuixant com serà el nostre entorn. Amb diversitat és com es creen solucions adequades per a cada tipus de persona”, va afirmar l’experta de CaixaBank.

Creant treball en la diversitat

Actualment, CaixaBank dona feina a 32.403 persones, el 52,6% de les quals són dones. L’entitat fonamenta la seva política de recursos humans en el respecte a la diversitat, la igualtat d’oportunitats i la no discriminació. El seu compromís es reflecteix en l’adhesió a diferents iniciatives i certificacions i en el progressiu augment de les dones en l’equip directiu.

Iniciatives com les del “Girls in ICT day”, organitzades per la UPC, són necessàries perquè les nenes i les dones no només pensin a ser consumidores de tecnologia, sinó també creadores de valor en el sector. A més, es tracta d’una oportunitat per continuar trencant sostres de vidre en més àmbits, sobretot en el tecnològic, el protagonisme del qual en els propers anys serà fonamental per al desenvolupament de la societat.