Agile és l’habilitat de crear i respondre al canvi. És una forma de gestionar (i poder triomfar) en un entorn complex i incert, que apareix com a solució a dos problemes específics: reduir temps de producció de projectes (històricament digitals i de programació) i reduir costos de producció. Quan s’apliquen aquestes metodologies, ja sigui en forma de Scrum, Kanban, XP o lean, la feina útil s’entrega abans i és de més qualitat.
A més, un punt clau d’aquest augment de productivitat és un compromís més elevat tant del proveïdor com per part del client. La feina conjunta és un punt clau per aplicar metodologies àgils, cosa que desafia la idea que el client encarrega un projecte del qual es desentén fins a la seva finalització.
El client està present durant tot el desenvolupament i forma part de l’equip de treball. La manera de fer-ho pot ser amb reunions setmanals periòdiques o directament amb presència física dins l’equip, amb el seu propi rol i funcions. És freqüent que aquest rol impliqui quedar sota la jerarquia del proveïdor, de manera que es pot donar el curiós cas del client que executa feina a l’empresa del seu proveïdor.