INNOVACIÓ

Web 2.0, també a l’empresa

Temps de Lectura: 5 minutos

Avatar

CaixaBank

15 Juliol, 2010


La web 2.0 ha adquirit  un gran protagonisme en les nostres vides quotidianes i també en l’opinió pública. Termes com  “bloc”,“tweet” o “YouTube” són avui àmpliament coneguts. Però encara no s’ha parlat molt de l’impacte que les xarxes socials poden tenir en l’àmbit professional.

El cert és que les eines 2.0 poden aportar molt al món de l’empresa.  “la Caixa” ha estat una de les pioneres d’aquest camp a Espanya i, entre els projectes de més èxit, destaca el cas de Virt@ula, una xarxa social creada per a la comunitat d’empleats de l’entitat, formada per 25.000 persones.

Un any després de la seva creació, més del 70% dels professionals de “la Caixa” ha accedit a Virt@ula 2.0. La plataforma s’ha convertit en una comunitat virtual en què els empleats són els veritables protagonistes. En ella es comparteix informació i coneixements mitjançant blocs, fòrums, wikis o vídeos.

Moltes unitats organitzatives i persones entenen Virt@ula com una eina professional d’ús habitual per als seus processos de comunicació, i també d’intercanvi d’experiències, generació de coneixement i debat intern, obrint el ventall de les seves possibilitats molt més enllà dels conceptes de formació i aprenentatge.

Virt@ula 2.0 recopila gran quantitat de recursos, entre els quals destaca una biblioteca amb centenars de documents didàctics de tota mena de temes (fiscalitat, habilitats relacionals, inversions, nous productes financers, tecnologia, etc.) aportades per la pròpia entitat i també pels empleats . En conjunt, suposen milers d’hores de formació especialitzada que estan accessibles les 24 hores del dia a través d’Internet.

Accepto les condicions d'ús.

Comentaris

Enviar comentari