A l’hora de desenvolupar una estratègia ambiental, social i de govern corporatiu cal tenir en compte vuit qüestions:
1. Canvi climàtic: les empreses han de calcular quina és la seva contribució a l’escalfament global i planejar com limitar al màxim l’emissió de gasos amb efecte d’hivernacle sense que els seus costos i serveis se’n ressentin.
2. Recursos naturals: és necessari que les companyies coneguin fins a quin punt la seva activitat contribueix a l’estrès hídric, com afecten les seves activitats als ecosistemes i comunitats locals on operen, així com justificar i demostrar que fan un ús el més eficient possible de les primeres matèries. Cal tenir en compte que l’escassetat de recursos naturals pot comportar més impostos pel seu ús i la volatilitat de preus.
3. Contaminació i deixalles: fins a quin punt l’activitat de l’empresa està alineada amb la implementació d’una economia circular i de quina manera s’ha d’adaptar per adoptar-la.
4. Oportunitats mediambientals: la mateixa sostenibilitat pot obrir portes a les empreses relacionades amb el desenvolupament d’una tecnologia neta, la construcció verda i les energies renovables, totes elles recollides en el Pacte Verd Europeu.
5. Capital humà: considerat un dels grans actius de les companyies, és important que les empreses siguin eficients i sostenibles en la gestió laboral, que vetllin per la salut i la seguretat dels seus professionals i que contribueixin al seu desenvolupament.
6. Responsabilitat sobre el producte: les empreses s’han de fer càrrec dels riscos que comporten els seus productes i/o serveis per a la salut i la seguretat dels diversos grups d’interès, bé siguin consumidors o altres. És imprescindible que apostin per la circularitat dels productes físics i que tinguin cura de la privacitat dels usuaris, sobretot en l’entorn digital.
7. Activisme stakeholder: és important conèixer els riscos que es podrien derivar d’una onada d’activisme relacionada amb els grups d’interès. Les corporacions han de saber valorar les seves aportacions per convertir-les en oportunitats i millorar la relació entre la seva forma de pensar, de fer i de dir.
8. Govern i comportament corporatius: una empresa no podrà tenir un impacte ambiental i social adequat sense un govern i un comportament corporatius sans. És vital que comprovin que la composició de la junta d’accionistes reflecteixi la diversitat, la inclusió i la sostenibilitat de l’empresa, que siguin transparents en la rendició de comptes i en el pagament d’impostos i que tinguin un comportament ètic