Les persones que ocupen llocs de lideratge i que comparteixen la seva experiència saben que el que estan fent, en realitat, és una inversió. Transmetre bones pràctiques, compartir reptes (i les seves solucions) o promoure el networking entre els aspirants a líders és la millor manera que hi ha de donar suport al creixement dels professionals, i també a la seva confiança i als dots de lideratge.
En un context com ara l’actual, en què l’emergència sanitària per la pandèmia de la COVID-19 posa a prova institucions, empreses i societat civil, és més important que mai promoure el talent i acompanyar els futurs líders. Ells seran els encarregats de dur el timó en uns temps que es presenten incerts. Per això, invertir en el seu desenvolupament té ara més sentit que mai.
La qüestió és: com es pot fer aquesta inversió quan el nombre d’aspirants multiplica el de líders? Com pot aconsellar una sola persona tanta gent quan, a més a més, el temps per fer-ho és limitat? Com es pot reservar un forat per fer aquesta tasca en una agenda que ja està prou atapeïda? Sembla una missió impossible. Tanmateix, a Geraldine Laybourne, fundadora i antiga CEO d’Oxygen Media, se li va ocórrer que la manera de fer-ho era connectar amb diverses aspirants alhora. L’èxit de la seva iniciativa va ser tan gran que avui la practiquen líders i aspirants d’arreu del món.