Un dels grans avantatges de la digitalització de les nostres vides és l’enorme quantitat de paper que estalviem, però no només això. Resulta que traslladar tota mena de tràmits al món virtual també ha resultat ser una benedicció, donades les circumstàncies actuals. Reduir el contacte físic al mínim per efectuar-los ajuda de manera eficaç a contenir la transmissió del coronavirus. Aquesta és, precisament, una de les raons principals per les quals la banca contactless o sense contacte ha resultat de gran ajuda per a milions d’usuaris durant els últims mesos.
Aquesta banca sense contacte forma part d’una tendència molt més gran, la Low Touch Economy o economia de baix contacte. Un concepte que primer va apostar per simplificar processos com la compra en línia o les operacions bancàries a distància i que s’ha accelerat durant la pandèmia per la seva capacitat d’eliminar contactes que puguin propagar-la encara més.
Per donar l’empenta definitiva a aquesta economia de baix contacte, hi ha factors que resulten fonamentals. Un d’aquests és, sens dubte, la seguretat. Operar a distància mitjançant dispositius com ara ordinadors o smartphones ha d’oferir una protecció similar a la que hi hauria si es fes, per exemple, a l’oficina d’un banc.
En aquesta qüestió, la signatura digital ha suposat un gran avenç, i no només per la seva capacitat per augmentar la seguretat quan s’efectuen operacions a distància. També per la seva contribució al desenvolupament d’una banca sense contacte i més inclusiva, capaç d’arribar allà on és l’usuari.